• 0231 613 464
  • grigore_ghicavv@yahoo.com

Primăvara se numără olimpicii la Colegiul Național “Grigore Ghica” din Dorohoi

Primăvara se numără olimpicii la Colegiul Național “Grigore Ghica” din Dorohoi

“Nimeni nu le posedă pe toate dar, cu siguranță, fiecare copil are ceva de spus într-o direcție sau alta.” (prof. univ. dr. Constantin Cucoș)

În fiecare primăvară se întrezăresc mugurii performanțelor școlare la Colegiul Național “Grigore Ghica” din Dorohoi. E sezonul olimpiadelor școlare organizate sub egida Ministerului Educației. Și în acest an școlar, munca depusă de echipa elev-profesor a dat rezultate.

Nu mai puțin de 24 de premii au fost obținute de către elevii colegiului la olimpiadele școlare organizate până la data de 26 martie 2022:

 

Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Hură Mihaela)

  • Chichioacă Alexia, clasa a X-a B – calificare etapa națională
  • Amarie Valentina, clasa a X-a B, mențiune
  • Brânzilă Raluca, clasa a X-a B, mențiune

 

Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Pavel Daniela)

  • Fodor Ruth, clasa XII-a A, mențiune

 

Olimpiada de Chimie (prof. Nicorici Sonia)

  • Buțincu Adelina, clasa a X-a B – calificare la fază națională
  • Leonte Raluca, clasa a XI-a B, locul al III-lea

 

Olimpiada de Geografie (prof. Lipșa Crina)

  • Ghebac Anda Patricia, clasa a XII-a D, locul al II-lea

 

Olimpiada de Limba Franceză (prof. Stoica Iulia)

  • Enache Alexandra, clasa a IX-a C, mențiune

 

Olimpiada de Limba și Literatura Română (prof. Dana Adăscăliței)

  • Mihai Delia Andreea, clasa a XII-a D, locul al II-lea

 

Olimpiada Națională a Sportului Școlar (prof. Hîrtopeanu Răzvan)

  • Fotbal băieți – Locul I
  • Handbal băieți – Locul I

 

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Cucoreanu Gianina)

  • Ilieș Miruna, clasa a X-a D, premiul I
  • Streteanu Diana, clasa a XI-a B, premiul al II-lea
  • Apetrei Smaranda, clasa a XI-a B, premiul al II-lea
  • Apostol Ilinca, clasa a X-a B, premiul al III-lea
  • Chelaru David, clasa a X-a D, premiul al III-lea
  • Cojocariu Antonio, clasa a X-a B, premiul al III-lea
  • Hură Simina, clasa a X-a B, premiul al III-lea
  • Damian Amina, clasa a XI-a B, premiul al III-lea
  • Țipirigan Raluca, clasa a XI-a F, premiul al III-lea
  • Ostafi Miruna, clasa a X-a D, mențiune
  • Tincu Andrei, clasa a X-a D, mențiune

 

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Puiu Otilia)

  • Alexoai Giulia, clasa a XI-a A, premiul al II- lea

 

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Gherasim Daniela)

  • Rotaru Ioana, clasa a IX-a B, mențiune

 

Dar care este povestea olimpiadelor?

Olimpiadele au fost inventate de către atenieni, în Grecia Antică, în anul 776 i.H., și s-au desfășurat până în anul 393 e.n. Ele aveau ca scop evidențierea calităților fizice și îndemânării ostașilor atenieni. La început, au constat în câteva probe de îndemânare (lupte, tragerea cu arcul, alergare etc.), iar cei care se dovedeau mai destoinici erau răsplătiți cu ropote de aplauze din partea spectatorilor din tribune și cununi de laur (frunze de dafin). Jocurile olimpice, sau olimpiadele, s-au reluat abia în anul 1896. Odată cu trecerea timpului acestea au evoluat, atât în privința numărului de probe incluse în concurs, cât și a performanțelor obținute de participanți. Fiecare record era considerat o referință pentru etapa următoare a jocurilor, astfel încât s-a ajuns la momentul în care sportivii necesitau o pregătire specifică, se pregătesc îndelung cu scopul participării la aceste jocuri sportive, având drept țintă câștigarea unui loc fruntaș.

Date fiind ecourile olimpiadelor în lumea sportivă, termenul a fost adoptat și pentru concursuri de altă natură, în care concurenții își pun în valoare cunoștințele teoretice dobândite la diferite materii. Așa se explică faptul că se organizează periodic olimpiade la diferite materii de învățământ, iar concurenții sunt atent selectați pe baza rezultatelor obținute la concursuri organizate pe etape: școlare, județene, naționale, balcanice, europene, internaționale.

Organizarea olimpiadelor pe materii asigură un cadru educațional specific în care fiecare copil studios poate să-și verifice cunoștințele dobândite la un moment dat la una dintre materiile de învățământ preferate. Independente de celelalte examene și verificări prin teste naționale, olimpiadele pe materii încearcă să găsească elite, să identifice potențe intelectuale de excepție.

(prof. Monica Ifrim, consilier educativ)

Gabriel Ignat

Lasă un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.