• 0231 613 464
  • grigore_ghicavv@yahoo.com

Joi, 10 martie 2022, în cadrul proiectului „Invitatul săptămânii” – Prof. Dr. Vasile Adăscăliței

Joi, 10 martie 2022, în cadrul proiectului „Invitatul săptămânii” – Prof. Dr. Vasile Adăscăliței

„Invitatul săptămânii” este un proiect educațional inițiat de profesor Șlincu Georgel, directorul Colegiul Național “Grigore Ghica” în colaborare cu prof. Monica Ifrim, consilier educativ. Proiectul are ca obiective dezvoltarea abilităților de comunicare, a competențelor sociale și de inter-relaționare ale elevilor, creșterea stimei de sine, parte a procesului de dezvoltare personală, prin schimbul de idei și opinii cu personalități locale, județene și naționale din diferite domenii.

Încurajând exprimarea liberă, dezbaterea și brainstorming-ul, proiectul încurajează informarea corectă a adolescenților în ceea ce se întâmplă în comunitatea în care trăiesc, precum și în țara lor. Iar pentru asta, e nevoie de modele. Un astfel de model este prof. dr. Vasile Adăscăliței care s-a adresat tinerilor în calitate de fost dascăl, de autor al cărții Dorohoi – Secole pe ecranul memoriei, dar și de Președinte al Asociației „Prietenii Basarabiei, Bucovinei și Ținutului Herța”.

A fost o întâlnire emoționantă în care s-au discutat problemele actuale ale războiului din Ucraina și situația românilor aflați în zonele de conflict; s-a făcut un apel de solidaritate și prietenie în legătură cu situația refugiaților.

Discuția a continuat, în legătură cu atestarea documentară a orașului Dorohoi, cu primele școli înființate în orașul nostru, încheindu-se cu o scurtă prezentare a modului în care a luat ființă Colegiul Național „Grigore Ghica”.

În final, domul profesor i-a provocat pe elevi cu diverse întrebări care au făcut astfel incursiunea istorică mai captivantă, rezultând o activitate interactivă, de altfel necesară noii generații.

(Prof. Adăscăliței Elena Daniela)

Gabriel Ignat

Lasă un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.