• 0231 613 464
  • grigore_ghicavv@yahoo.com

Colegiul Național „Grigore Ghica” din Dorohoi implementează, în anii școlari 2023-2028, cel mai mare program de educație din România, Programul “Școala Încrederii”

Colegiul Național „Grigore Ghica” din Dorohoi implementează, în anii școlari 2023-2028, cel mai mare program de educație din România, Programul “Școala Încrederii”

Ideea programului “Școala Încrederii” a luat naștere în anul 2020 după ce s-au văzut rezultatele studiului „Cercetarea și cultivarea încrederii în școlile din România”. S-a observat că lipsa încrederii dintre directori, profesori, elevi și părinți este una din principalele probleme cu care învățământul de stat se confruntă.

Programul “Școala Încrederii” este dezvoltat și implementat de Wellbeing Institute și Mind Education în parteneriat cu Transylvania College cu scopul de a transforma școlile din România în comunități ale încrederii, contribuției și vitalității Programul este implementat timp de 5 ani, iar o echipă de specialiști lucrează cu toți cei implicați în educația copiilor, de la directori la părinți, pentru a crea un mediu în care copiii să-și atingă potențialul maxim. 

“Școala Încrederii”, cel mai mare program de educație din România, face apel la începerea unei „Revoluții în Educație” pentru a ne menține copiii în siguranță. Unitățile de învățământ, care fac parte din acest program, intră într-un proces de transformare a experiențelor de învățare ale copiilor, care se axează pe patru paliere: academic, sănătate mintală, leadership și educație globală. Este primul program din România care schimbă relațiile dintre elevi, profesori și părinți. Se trece de la neîncredere la încredere, de la critică și respingere la acceptare și din dependență în autonomie.

Din Programul „Școala Încrederii” face parte tot personalul Colegiului Național “Grigore Ghica” din Dorohoi, coordonat de Echipa Încrederii care are rolul de a monitoriza implementarea procesului “Școala Încrederii” în școală. Pentru clarificare, toți adulții din școală își aduc aportul la implementarea procesului iar rolul membrilor echipei încrederii este de a planifica, coordona, monitoriza și sprijini eforturile oamenilor din școală în acest sens.

„Școala Încrederii își are originea în procesul de transformare implementat și validat într-o școală privată. Acolo unde, acum, profesorii vin cu bucurie și sunt o autoritate non-abuzivă, iar elevii sunt motivați și primesc încredere să se exprime liber, inclusiv la ședințele cu părinții, și să-și urmeze visele…Prin implementarea unor programe de dezvoltare personală și profesională am reușit să avem profesori echilibrați emoțional, pregătiți să inoveze. Am adaptat acest proces la nevoile din sistemul de stat, pentru că ne dorim ca profesorii și directorii să aibă acces la acele resurse care să-i ajute să se dezvolte individual și profesional. Iar copiii să devină adulți cu și de încredere.” (Ruxandra Mercea, cofondator al proiectului)

Cum contribuie Școala Încrederii la schimbare?

  • Dezvoltă competențele de leadership ale directorului și ale echipei de management a școlii.
  • Ajută profesorii să găsească cele mai potrivite metode pentru a preda diferențiat.
  • Elevii își asumă procesul de învățare prin experiențe.
  • Scade bullyingul, pentru că se schimbă strategia de gestionare a conflictelor din abordarea punitivă în una reparatorie.
  • Ajută școala să își asume un rol activ de educare a părinților în cunoașterea și înțelegerea copilului.
  • Contribuie la crearea de relații sănătoase între membrii comunității școlare.

(prof. Monica Ifrim, consilier educativ Colegiul Național “Grigore Ghica”)

Gabriel Ignat

Lasă un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.