• 0231 613 464
  • grigore_ghicavv@yahoo.com

Proiect ERASMUS+ KA1 „Remodelarea formalului prin non-formal și digital”

Programul Erasmus+, Acțiunea  Cheie 1

REMODELAREA FORMALULUI PRIN NON-FORMAL ȘI DIGITAL

Număr de referință proiect: 2019-1-RO01-KA101-062285

Durata  proiectului: 12 luni (01.08.2019 – 31.07.2020)

 

SCOPUL proiectului vizează accentuarea dimensiunii europene a procesului educativ oferit de Colegiul Național „Grigore Ghica” Dorohoi, prin formarea, la nivel internațional, a unui grup de 10 profesori, care să faciliteze introducerea unor politici de învățare fundamentate pe metode și instrumente inovative (non-formale/digitale) aplicate în context formal, în vederea creșterii motivației elevilor.

 

OBIECTIVE:

 

O1. Ameliorarea competențelor profesionale a 5 profesori de la Colegiul Național „Grigore Ghica” Dorohoi în cadrul unui curs european, referitor la aplicarea educației non-formale în contexte formale.

O2. Aprofundarea competențelor digitale a 5 profesori de la Colegiul Național „Grigore Ghica” Dorohoi în cadrul unui curs european.

O3. Valorificarea metodelor, instrumentelor și bunelor practici achiziționate de profesorii formați în cadrul celor doua cursuri, pe parcursul anului școlar.

O4. Inițierea a cel puțin 2 activități de colaborare europeană pe tema integrării tehnicilor non-formale și a instrumentelor digitale în curriculum, în perioada 2020-2021.

 

Grupul țintă: 10 profesori + 2 rezerve

 

 

 

Curs de formare „Make technology your friend! – Using ICT to engage students in the modern classroom (Dominou Association 04-12.10.2019, Senglea, Malta).

OBIECTIVELE CURSULUI:

  • dezvoltarea de competențe în domeniul TIC cu privire la aplicarea tehnologiei în diferite medii educaționale pentru a îmbunătăți motivația elevilor;
  • însușirea de instrumente despre modalitățile de aplicare a tehnologiei în educație pentru diferite grupe de vârstă;
  • identificarea de activități și tehnici pentru propriul context didactic, pentru a îmbunătăți motivația elevilor, sporirea încrederii participanților în folosirea instrumentelor media sociale web 2.
  • Cultură și interculturalitate – Jocurile interculturale. Jocuri, metode și instrumente pentru îmbunătățirea comunicării.
  • Instrumente digitale –  Instrumente cloud : Dropbox, Designing Crosswords & Quizzes
  • Mind Maps & Word Clouds, RSS Feeds. Crearea unui Avatar. Utilizare Google Earth: Virtual Travel
  • Personalised digital tools sharing: participant’s choice!
  • Audio și video. Povesti digitale -Studiu online – proiect audio / video. Podcasting & Recording Audio pentru utilizare online. Voice – Skype pentru colaborare online-joc de simulare. Povești digitale în educație.
  • Bloguri, site-uri web și webquest-uri: Utilizări și potențial de învățare. Proiectarea unui blog, site web. Lucrul în grup: blogul / site-ul proiectului.  Webquest: explorarea rezultatelor peisajului urban.
  • Metodologia digitală – Utilizarea tabloului interactiv în educație. Wikis în sala de clasă – dezbatere digitală pe Facebook ca platformă pentru educație.

 

 

Curs de formare „Spice up formal education! – Non-formal education to improve the students’ motivation. (Dominou Association, 23-31. 01.2020, Larnaca, Cipru)

OBIECTIVELE CURSULUI:

  • dezvoltarea de competențe în ceea ce privește aplicarea educației non-formale în diferite contexte formale pentru a îmbunătăți motivația elevilor;
  • dezvoltarea de instrumente cu privire la modalitățile de aplicare a educației non-formale în mediul formal pentru diferite grupe de vârstă;
  • prezentarea de activități și tehnici non-formale pentru propriul context didactic, pentru a îmbunătăți motivația elevilor.
  • Cultură și interculturalitate – Joc intercultural. Lucru într-un proiect internațional – cum să comunicați și să vă conectați. Construirea echipei: colaborarea cu colegii și părinții – exerciții practice urmate de o dezbatere. Stereotipurile și prejudecățile din sala de clasă. Cultural Isla – proiect turistic explorând manifestări exterioare ale culturii.
  • Tipuri de comunicare (asertiv, agresiv, pasiv). Adaptarea comunicării la grupe de vârstă. Jocuri pentru îmbunătățirea comunicării. Comunicarea non-verbală în mediul de lucru și în sala de clasă.
  • Dinamica grupului – Dinamica intra și inter-grup. Instrumente pentru lucrul cu grupuri, activități de grupare.
  • Metode educaționale (formale, non-formale, informale)
  • Proiect de cercetare urmat de jocul de rol: Salto: alegeți o metodă și aplicați-o! Metode de creativitate în sala de clasă.

 

 

Procedura Selectie Profesori_KA1_REFORM

Activități