Proiect de succes la Colegiul Național „Grigore Ghica”
Pe 28 martie, în Aula Colegiului Național „Grigore Ghica” au fost diseminate rezultatele finale a două proiectede anvergură – proiectul e Twinning „X-Ray – Blue ray (from Marie Curie to Mariah Carey)”, coordonat de prof. Lidia Baroi și prof. Sonia Nicorici, și proiectulErasmus K2 „Sick or sound: enhancing young Europeans’ competences to achieve health and prevent diseases”, coordonat de prof. Daniela Pavel. În urmă cu câteva zile, ambele au obținu Locul I la etapa județeană a Concursului național de produse finale ale proiectelor finanțate prin programe europene – „MADE FOR EUROPE”.
Proiectul e Twinning a avut ca temă „Cronologia invențiilor și a catastrofelor secolului XX”, constituind, pentru elevii implicați, o șansă de a-și dezvolta abilitățile și competențele digitale și lingvistice și o oportunitate de a-și lărgi orizontul de cunoștințe din aria istoriei și a chimiei. La acestea s-a adăugat, ca obiectiv, și dezvoltarea abilităților antreprenoriale – flexibilitatea, capacitatea de adaptare, cea de a manageria conflicte și de a-și asuma riscuri.
Proiectul a implicat 320 de elevi, împărțițiîn 58 de echipe internaționale (coordonate de 25 de profesori) din 8 țări – România, Tunisia, Franța, Grecia, Ucraina, Italia, Croația și Turcia. Derulat în perioada septembrie 2017 – ianuarie 2018, a presupus folosirea limbilor franceză și engleză. Pașii urmați au fost: descrierea personală (prezentarea elevilorși a școlii de proveniență); constituirea echipelor internaționale; alegerea și negocierea, pe un forum particular, a unei invenții sau a unei catastrofe; prezentarea, în colaborare, a invenției/catastrofei (fotografii, descriere, inventator, informații) folosindu-se instrumente digitale Web2.0 (Padlet, Thinglink).
În finalul diseminării acestor informații, toți elevii implicați în derularea proiectului au primit certificate de participare.
Proiectul Erasmus K2 „Sick or sound” s-a desfășurat în perioada 2015-2017, implicând elevi și profesori din România, Germania, Spania și Polonia. Tema acestuia – „Sănătatea adolescenților” – a fost abordată cu ajutorul instrumentelor specifice științelor (matematică, biologie, chimie). Presupunând mobilități internaționale (vizite ale elevilor și ale profesorilor în cele 4 țări implicate), s-a urmărit dezvoltarea abilităților lingvistice ale elevilor, a capacității de socializare cu liceeni din alte țări, a abilității de integrare în contexte sociale și culturale noi, a competenței de a accesa și de a valorifica informații de natură științifică. În cadrul activității din 28 martie, a fost prezentată celor prezenți în Aula colegiului Broșura care s-a constituit ca produs final, premiat, al proiectului, vizibil pe site-ul școlii și pe cel propriu – www.sickorsound.ro
Pe lângă scopul principal, informativ, această diseminare a urmărit și valorizarea informațiilor și a experiențelor presupuse de participarea la activitățile celor două proiecte, valorizare realizabilă prin exploatarea rezultatelor acestora.
Implicarea în astfel de proiecte de amploare le prilejuiește elevilor Colegiului Național „Grigore Ghica” experimentarea unor situații inedite, contactul cu alte sisteme culturale și le oferă oportunitatea de a-și demonstra și de a-și dezvolta abilități și competențe dintre cele mai variate.
Felicitări elevilor și profesorilor implicați, care au adus colegiului două realizări frumoase și au demonstrat că liceenii noștri sunt capabili de performanțe pe care, cu siguranță, și le doresc și pe viitor!