Proiect Erasmus+ KA2 „Vivez votre vie!”
În perioada 01.09.2018-31.08.2020, în cadrul Colegiului Național Grigore Ghica Dorohoi se va derula proiectul intitulat „Vivez votre vie!ˮ. Proiectul este finanțat în cadrul Programului ERASMUS+, Acțiunea Cheie 2 – Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici – Educație școlară, având numărul de referință 2018-1-PL01-KA229-050946_3 și un buget de 87.120 euro.
Beneficiarii proiectului sunt 120 de elevi din 4 țări ale Uniunii Europene: Polonia (țara coordonatoare-Zespol Szkol nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczynskiego, Elk), Italia (Liceo Statale Pascasino, Marsala), Grecia (1o Geniko Lykeio Kaisarianis, Atena) și România (Colegiul Național Grigore Ghica Dorohoi).
Obiectivele proiectului sunt:
O1. Diminuarea, timp de 2 ani, a eșecului școlar (absenteism/reducerea performanțelor școlare) pentru elevii de liceu (15-18 ani) din cele 4 școli partenere care dezvoltă risc de dependență de mediile virtuale;
O2. Implicarea, timp de 2 ani, a celor 120 de elevi din grupul țintă în activități practice și recreative în vederea motivării acestor elevi să se implice în activități școlare/extrașcolare;
O3. Realizarea unui schimb de bune practici la nivelul școlilor partenere și identificarea, pe parcursul a 2 ani, de soluții alternative la educația formală prin derularea de activități nonformale/informale în vederea ameliorării competențelor de bază a celor 120 de elevi care riscă să devină dependenți de mediile virtuale;
O4. Dezvoltarea, timp de 2 ani, a abilităților de viață (comunicare, atitudine adecvată unui mod de viață sănătos) a celor 120 de elevi prin intermediul lucrului în echipă (30 de elevi din fiecare țară parteneră vor participa la 3 activități de învățare în străinătate);
O5. Întărirea cooperării active între autoritățile locale/regionale/ONG-uri/Asociații și cele 4 școli partenere în vederea implicării active a comunității în procesul de formare a celor 120 de elevi cu risc de dependență de mediile virtuale.
Impactul estimat al proiectului vizează îmbunătățirea performanțelor școlare, diminuarea riscului de abandon școlar și creșterea gradului de implicare a elevilor de liceu din cele 4 școli partenere care dezvoltă risc de dependență de mediile virtuale, perfecționarea relației instituțiilor cu comunitatea, dezvoltarea dimensiunii internaționale a școlilor implicate.