proiect eTwinning
Țări partenere: TURCIA și ROMÂNIA
Membri: 11 profesori și 43 de elevi
Proiectul Let’s Create a Science Museum își propune să îi implice pe elevi în studiul unui domeniu complex (STEM) prin intermediul experimentelor, al analizei materialelor și cunoașterii activității oamenilor de știință, realizarea de hărți conceptuale, postere, videoclipuri, puzzle, revistă electronică, ziar, animație, jocuri, toate acestea urmând a fi cuprinse într-un produs comun – un muzeu virtual al științelor. De asemenea, se va discuta despre importanța abordării științifice în găsirea unui remediu pentru Covid-19.
Țintele proiectului:
- Să îi determine pe elevi să iubească știința, să le insufle și să trezească curiozitatea, pregătindu-i pentru viitor și stimulându-i în asumarea responsabilităților.
- Asigurarea învățării permanente prin realizarea de activități științifice.
- Să îi stimuleze pe elevi să nu renunțe în fața dificultăților cu care se confruntă, observând modelele oferite de oamenii de știință în viața lor.
- Să îi ajute pe elevi să privească viața din punct de vedere științific.
- Să le permită elevilor să vadă cum știința este viața.
- Se urmărească crearea dorinței de a deveni om de știință al viitorului, luând ca exemple viețile oamenilor de știință valoroși.
- Să utilizeze tehnologia eficient folosind instrumente Web 2.0.
- Îmbunătățirea cunoștințelor de limbă engleză și nativă.
- Creșterea încrederii în sine și a motivației de a lucra în echipe.
Activitățile proiectului sunt complexe, diverse, stimulându-le elevilor dorința de cercetare și analiză, ajutându-i să descopere informații noi, ei folosind pentru aceasta instrumente Web 2.0 multiple. Iată câteva dintre activități:
֍ Calendar de prezentare (pixton)
Prezentarea și analiza modalităților de lucru sigur în mediul virtual
֍ Cronologia oamenilor de știință
Prezentarea a peste 50 de oameni de știință: matematicieni, fizicieni, chimiști, inventatori și laureați ai premiului Nobel
֍ Science and Covid-19 Echipele internaționale ale proiectului
(Tigers, Lions, Jaguars, Bulls, Panthers) au realizat o analiză științifică a pandemiilor cu accent pe SARS-CoV-2.
Elevii s-au documentat și au realizat un ziar cu cele mai interesante informații științifice.
Echipele internaționale au conceput rebusuri cu teme variate: STEM, Science, Technology, Engineering and Math.
Pornind de la importanța decisivă a invențiilor pentru viață, elevii le-au prezentat într-un spațiu virtual.
֍ ”Do a Simple Experiment” Book
Fiecare echipă a realizat câte un experiment, iar toate activitățile au fost organizate într-o carte vizuală.
֍ QR code
Elevii au creat coduri QR pentru activitățile pe care le-au realizat.
S-a realizat o călătorie spațială care a început cu înființarea unei agenții spațiale, construirea de roboți și creșterea plantelor în spațiu.
Elevii au studiat și învățat despre planete prezentându-le apoi într-o manieră deosebit de atractivă.
֍ Activitatea elevilor a fost răsplătită în fiecare lună prin desemnarea ELEVULUI LUNII, elevii români remarcându-se în mod deosebit, dar s-au desfășurat și competiții, pe baza temelor studiate, la care elevii noștri au fost, din nou, câștigători.