Titlul proiectului: Our radio…our podcasts
An școlar 2018-2019
Parteneri:
ISIS „V. Corrado”, Castel Volturno (Ce) ITALIA
Zaporizhia gymnasium № 93, Zaporizhzhia UCRAINA
Lycée Tayeb Mhiri Sfax, Sfax TUNISIA (coordonator)
Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA
Collège Pilote de Sfax, Sfax TUNISIA
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ, Selçuklu TURCIA
ISIS „V. Corrado”, Castel Volturno (Ce) ITALIA
Joniškio „Aušros” gimnazija, Joniškis LITUANIA
Descrierea proiectului:
Scopul acestui proiect este de a crea un Radio Web care să fie flexibil, modern și atractiv. Un podcast este ca un spectacol de radio. Cu toate acestea, în loc să fie transmis în direct, un podcast este înregistrat și apoi distribuit pe internet, astfel încât să îl puteți asculta oricând doriți. Crearea de podcast-uri în sala de clasă are multe beneficii educaționale, inclusiv consolidarea competențelor în cercetare, scriere și colaborare – iar podcasting-ul este ușor de făcut. Este excelent pentru dezvoltarea abilităților de literație (scrierea de scripturi, stabilirea de interviuri etc.), permite elevilor să-și dezvolte și să-și practice abilitățile de vorbire și de ascultare și să învețe.
Obiective:
Prin intermediul podcastului, elevii vor afla despre:
Storytelling: poveste, interviu imposibil
Jurnalism: reportaj, discuții radio, emisiuni săptămânale
În plus, elevii își vor dezvolta gândirea creativă, vor acumula cunoștințe și vor dezvolta produse și procese inovatoare folosind tehnologia. Ei vor crea opere originale ca mijloc de exprimare în grup. Elevii vor folosi mediile digitale pentru a comunica și a lucra în colaborare, inclusiv la distanță, pentru a interacționa, colabora și publica împreună cu colegii.
ACTIVITĂȚI
Prof. Pavel Daniela
Elevi
Clasa a IX-a G: Bighiu Denis, Rotariu Rareș, Chiriac Cristian, Chistruga Vlad, Apostol Tamara, Jităreanu Maria, Lozneanu Mirela, Bran Elias, Monu Andreea, Andrișan Indira, Ghiță Florentina, Răchită Mihai
Link-uri:
https://live.etwinning.net/projects/project/176004
https://twinspace.etwinning.net/72027/pages/page/461786
Titlul proiectului: Virtual Reality: experience the world’s heritage from home
Parteneri:
Lycée professionnel Jean de Berry, Bourges FRANȚA
Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA
Lycée Tayeb Mhiri Sfax, Sfax TUNISIA
Pare Manyanet Sant Andreu, Barcelona SPANIA
Licei „Giolitti-Gandino” di Bra, Bra (Cn) ITALIA (Fondator)
1ο Γυμνάσιο Ρόδου, Rhodes GRECIA
Colegio Internacional Eurovillas, Nuevo Baztán SPANIA
Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi, Beylikdüzü TURCIA
Descrierea proiectului:
În acest proiect elevii vor fi rugați să se concentreze pe aspectele artistice geografice istorice tipice ale țărilor lor și să pregătească materiale pentru a fi împărtășite cu studenții partenere din țările care participă la proiect. Cu ajutorul celor mai noi tehnologii disponibile (realitate virtuală, internet, skype, cloud), vor crea tururi virtuale ale țărilor lor din întreaga Europă datorită TIC. În plus, vor avea ocazia să cunoască realitatea țărilor îndepărtate implicate în proiect și patrimoniul lor cultural.
Obiective:
Scopul acestui proiect este de a face studenții conștienți de diferitele realități europene prin schimbul de informații despre cultură, istorie, locuri. Ei ar trebui să devină „curioși” față de viața și experiențele celorlalți studenți.
Ei vor dezvolta competențe digitale și abilități TIC, utilizarea tehnologiei, a dispozitivelor VR și a programelor, atunci când vor crea materiale pentru a fi prezentate celorlalți participanți (video, imagini VR).
De asemenea, își vor îmbunătăți abilitățile lingvistice scrise și verbale în limba străină (engleză), vor dezvolta competențe personale, sociale și de învățare, vor descoperi patrimoniul cultural al fiecărei țări implicate în proiect și vor dezvolta conștiința și exprimarea culturală.
În plus, își vor îmbunătăți abilitățile soft precum creativitatea, rezolvarea problemelor, conștiința de sine și încrederea în sine, comunicarea, abilitățile de lucru în echipă și mentalitatea de creștere.
Activități:
Prof. Pavel Daniela
Elevi
Clasa a IX-a A: Apăscăriței Medeea, Opaschi Dănuț, Surugiu Sebastian, Parasca Raul, Păpușoi Rareș, Fodor Ruth, Leonte Cosmin, Pinteală Vlad, Pinteală Victor, Ignat Tudor
Clasa a IX-a E: Dubei Theodor, Belehuz Giovani, Sănduc Robert, Ciobanu Cosmin, Titian Daniel
Clasa a IX-a G: Lupașcu Florin, Murariu Sabin, Buliga Erika, Asofronie Simida, Rusu Iulian
LINK-URI
https://live.etwinning.net/projects/project/172438
Titlul proiectului:
ƎᗡOƆ IƆИIV Aᗡ
Parteneri:
Sumgayit, AZERBAIDJAN Tefekkur lise
Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA
Dnipropetrovsk, UCRAINA Dnipro specialized school № 126
PETROUPOLI, GRECIA 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Lozova, UCRAINA Lozova school № 12
Donji Muć, CROAȚIAoš kneza Branimira
Lafrançaise, FRANȚA Collège Antonin Perbosc
Khust, UCRAINA Khust school № 3
ISS IPSIA „Marconi”- Lic Sc ITE „Guarasci”
Lafrançaise, FRANȚACollège Antonin Perbosc
Descrierea proiectului:
Celebrating anniversary of 500 years of Da Vinci’s death on 2019; students are divided into international teams in forums to collect data on Da Vinci’s work on a predefined axis that students have chosen and make a game using Learning Apps. Each game has as a result a number and all numbers form Da Vinci code and are used in a final collaborative game.
Aims ⇄ ƨmiA
Through collaborative game based learning on Da Vinci’s work students develop 21st century skills (self regulated learning, critical thinking, communication in a foreign language, flexibility, adaptability, ability to manage conflicts and taking risks, ICT competences).
Obiective:
În cadrul acestui proiect elevii își vor dezvolta abilități din sec XXI (gândire critică, comunicare într-o limbă străină, flexibilitate, adaptabilitate, capacitate de a gestiona conflictele și asumarea riscurilor, competențe TIC). Se propune învățare colaborativă bazată pe jocuri, dezvoltată prin discuții online asincrone.
Elevi implicați: Abuhaie Maria, Amariei Carmen, Bojoga Csmina, Ciurciun Olivia, Cocriș Mihaela, Dumitraș Diana, Dumitrel Andreea, Gafincu Anca, Ghetla Cosmina, Lazăr Bianca, Macarie Iasmina, Miclescu Raluca, Mihai Andreea, Pomparău Bianca, Pujină Paula, Prisecaru Bianca, Saviuc Bianca.
LINK-URI
https://twinspace.etwinning.net/70842/home
Titlul proiectului: Eratosthenes 2018
Perioada: anul școlar 2018-2019
Parteneri:
Eric VAYSSIE, Collège Antonin Perbosc, France
Bill Kostopoulos, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece
Olga Keramida, 1ο 2/θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΛΟΥ, Greece
Aspasia Dilalou, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece
Effrosyni Barlama, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece
Panagiota Papanastasiou, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece
Aglaia Stathorou, 2 Δημοτικο Σχολειο Νεων Μουδανιων, Greece
Katerina Glinou, 2nd high school of Korydallos, Greece
ΔΙΟΝΥΣΙΑ/DIONISSIA ΤΕΝΤΕ/TENTE, 2o Dimotiko Aspropyrgou, Greece
Katerina Tragouda, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου, Greece
PETROS EFSTATHIOU, 3rd Junior High School of Ilion, Greece
Athanasios Ntardas, 3ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου, Greece
Adriani Chatzifilippou, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης , Greece
Athanasia Zafeiropoulou, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης , Greece
ΟLGA ΚOSTIRI, 8o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ, Greece
Begüm Ece Yüksel, Adana Çözüm Ortaokulu, Turkey
Idoia alkorta, Aniturri BHI, Spain
Ahlem Ben Ali, Centre National des Technologies en Education, Tunisia
José María Díaz Fuentes, COLEGIO SALESIANO SANTO DOMINGO SAVIO, Spain
Corina Nicoleta Negrutiu, COLEGIUL TEHNIC „TRAIAN VUIA”, Romania
CIUBUC IULIANA, Colegiul”Ion Kalinderu”, Scoala Sanatoriala, Busteni, Romania
Lorthiois Vanessa, College Louise Michel, France
Lorthiois Vanessa, College Louise Michel, France
claude Bousquet, Collège Antonin Perbosc, France
Francine LAROUSSINIE, Collège
Antonin Perbosc, France
Françoise SUSPENE, Collège Antonin Perbosc, France
Marlene Robichon, Collège Antonin Perbosc, France
Imen Taktak, Collège pilote de Sfax, Tunisia
Marc WALCH, Collège René CASSIN, France
Lamia Othmani, Ecole Primaire Raouabi, Tunisia
Elvina Couturier , EEPU Sainte-Marie, France
Klaus Frielingsdorf, Gesamtschule Gummersbach, Germany
Cristina Draghici, National College Grigore Ghica Romania
Sonia Nicorici, National College Grigore Ghica Romania
Lidia Baroi, National College Grigore Ghica Romania
Славољуб Митић, Gimnazija „Svetozar Marković”, Serbia
Saviour Tabone, Gozo College, San Lawrenz Primary, Malta
Costantino Soudaz, Istituzione Scolastica „Mont Rose A”, Italy
Isabela Elena Ciurea, Liceul Tehnologic „Constantin Cantacuzino”, Baicoi, Romania
Abdelhafidh TEYAHI, Lycée Mohamadia 03, Tunisia
Daniela Ruzic Mrak, oš kneza Branimira, Croatia
Kristina Branković, OŠ Petra Zrinskog, Croatia
Tatjana Gulič, OŠ Preska, Slovenia
Uroš Medar, OŠ Preska, Slovenia
ELENI HARTZAVALOU, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece
Maria Exarchou, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece
Maria Papageorgiou, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece
Vasso Vlacha, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece
Iuliana Trașcă, Scoala Gimnaziala „Gheorghe Popescu”, Romania
Ispir Iuliana-Florentina, Scoala Gimnaziala Nr. 4, Structura Gradinita cu Program Prelungit Dumbrava Minunata, Rm. Valcea, Romania
Romeo Surdu, Scoala Gimnaziala Nr.1 Pogana, Romania
Adelajda Lleshanaku, Shkolla e mesme e bashkuar „Ibrahim Ceka”Funar, Albania
Daiva Albrechtienė, Tauragės „Šaltinio“ progimnazija, Lithuania
Maria Kontoula, Γυμνάσιο Κρόκου, Greece ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ, Greece
Alexandra Rouni, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece
Chris Mouratidis, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece
Dimitris Skyrianoglou, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece
Maria Panagiotopoulou, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece
Descrierea proiectului:
Studenții de pe toate continentele colaborează pentru a reproduce unul dintre cele mai frumoase 10 experimente ale științei din toate timpurile: măsurarea lui Eratostene a circumferinței Pământului. Un proiect global în colaborare cu:
La Main à La Pàte; Bibliotheca Alexandria;
Universidad de Buenos Aires;
Universidade Federal de Itajubá; Astrofanaticos (Columbia);
Space Adhyaan (India);
Parque Cielos del Sur (Argentina)
Obiective:
Obiectivul general: Să se demonstreze că Pământul este rotund și să se calculeze circumferința
Competențe cheie:
- Aplicarea gândirii matematică (calcul și geometrie) pentru a rezolva o problemă
- Dobândirea de cunoștințe și metodologie științifică (observație și experimentare) pentru a explica lumea naturală
- Utilizarea instrumentelor (riglă, protractor, încercați pătrat, linie de plumb, nivel de spirit) pentru a experimenta cu un dispozitiv tehnologic (gnomon) pentru a obține date științifice
- informarea și alfabetizarea datelor
- comunicare și colaborare
- competența mediatică
- crearea de conținut digital.
Elevi implicați: clasa 11A
Profesor: Drăghici Cristina Ionela
- Alexoaie Adrian
- Airinei Flavius
- Prozoreanu Eduard
- Ibănișteanu Rareș
- Redinciuc Sebastian
- Dumitraș Bogdan
- Gafițanu Tiberiu
Activități:
Link-uri:
https://twinspace.etwinning.net/57947/home
https://live.etwinning.net/projects/project/162965
Certificate:
Titlul proiectului: I’m in love with the green Earth
Perioada: anul școlar 2018-2019
Parteneri:
Țara | Nume | Școala | Nr. elevi |
Croatia | Kata Grgljanić | OŠ Ivana Mažuranića, S.S. Kranjčevića 2, 32100 Vinkovci, Croatia | 17 |
Ankica Saračević | 10 | ||
Manda Šteko | 6 | ||
Vesna Grgurić | 10 | ||
Željka Cajner | 16 | ||
Romania | Lidia Baroi | Colegiul Național “Grigore Ghica”, str.Grigore Ghica, nr.41, Dorohoi, cod 715200, jud.Botosani, Romania | |
Cristina Ionela Draghici | 9 | ||
Italy | Elena Gallo | via Fiorazzo n.1, 35129 Padova, Italia | l |
Mariapia Borghesan | Via Stradona 88, 35040 Merlara (PD), Italia | 20 | |
Stefania Bertone | Parini-Merello Middle School, IC Terralba, Corso Galileo Galilei 7, 16142 Genoa, Italy | ||
Laura Giulian | Padova (Pd), ITALIEVI ICS „B. Ciari” di Padova | ||
Tunisia | Imen Taktak Marzouk | Collège pilote, Route Aeroport 3072, Sfax, Tunisia, | 27 |
Dhoha Kchaou Ayadi | |||
Rim Jabeur | |||
Hanene Guesmi | Bougatfa 2 school Bhira Bizerte 7000 Tunisia | ||
Houda Ben miz | College Imem sahnoun Gremda Km 9 sfax 3012 Tunisia | 20 | |
Fatma Bouaziz | Collège Ali Ennouri Route Mharza km 2, 3052 Sfax Tunisa | 16 | |
Imen Jmal Turki | Ahmed Mallek middle school, Mahdia street, 3011 Sfax Tunisia | ||
Mounir TOUTI | Agareb Prep School, 3030 SFAX TUNISIA | 14 | |
Noura Trabelsi | School anathol france Rue Mohamed jamoussi sfax 3000 / tunisia | ||
Chefia Cheikhrouhou | Collège Khair Eddine Ghraiba sfax 3034 Tunisia | 7 |
Descrierea proiectului:
La sfârșitul proiectului, studenții vor putea:
- să descrie ce este poluarea
- să distingă diferite tipuri de poluare
- să recunoască sursele și efectele pentru diferitele tipuri de poluare
- să crească gradul de conștientizare a oamenilor cu privire la protecția mediului
Competențe cheie (elev):
- Ameliorarea abilităților de soluționare a problemelor și de luare a deciziilor
- Cooperare
- Stimularea activității creative
- Responsabilizare
- Dezvoltarea gândirii critice în timp ce caută, selectează, organizează și evaluează informații
- Îmbunătățirea LEADERSHIP-ului
Competențe cheie (profesori):
- Dezvoltarea competențelor (cunoștințe, abilități) în știință
- Sprijin reciproc
- Îmbunătățirea LEADERSHIP-ului
Elevi implicați: clasa 11A
Profesor partener: Drăghici Cristina Ionela
- Apostol Adina
- Grădinariu Amalia
- Năstruț Maura
- Toma Bianca
- Pintilei Cosmin
- Gîngă Paul
- Iftimie Daniela
- Balan Lavinia
- Adochiței Daria
Activități:
Tree Day
Our logo:
Climate change
Green class
New year cards
Sollutions of plastic pollution
Valentine’s DAY – We love the EARTH!
EU code week
Link-uri:
https://twinspace.etwinning.net/70029/pages/page/450550
https://live.etwinning.net/projects/project/174284
Certificate: