• 0231 613 464
  • grigore_ghicavv@yahoo.com

Proiecte 2018-2019

Titlul proiectului: Our radio…our podcasts

An școlar 2018-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

Parteneri:

ISIS „V. Corrado”, Castel Volturno (Ce) ITALIA

Zaporizhia gymnasium № 93, Zaporizhzhia UCRAINA

Lycée Tayeb Mhiri Sfax, Sfax TUNISIA (coordonator)

Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA

Collège Pilote de Sfax, Sfax TUNISIA

KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ, Selçuklu TURCIA

ISIS „V. Corrado”, Castel Volturno (Ce) ITALIA

Joniškio „Aušros” gimnazija, Joniškis LITUANIA

Descrierea proiectului:

Scopul acestui proiect este de a crea un Radio Web care să fie flexibil, modern și atractiv. Un podcast este ca un spectacol de radio. Cu toate acestea, în loc să fie transmis în direct, un podcast este înregistrat și apoi distribuit pe internet, astfel încât să îl puteți asculta oricând doriți. Crearea de podcast-uri în sala de clasă are multe beneficii educaționale, inclusiv consolidarea competențelor în cercetare, scriere și colaborare – iar podcasting-ul este ușor de făcut. Este excelent pentru dezvoltarea abilităților de literație (scrierea de scripturi, stabilirea de interviuri etc.), permite elevilor să-și dezvolte și să-și practice abilitățile de vorbire și de ascultare și să învețe.

Obiective:

Prin intermediul  podcastului, elevii vor afla despre:

Storytelling: poveste, interviu imposibil

Jurnalism: reportaj, discuții radio, emisiuni săptămânale

În plus, elevii își vor dezvolta gândirea creativă, vor acumula cunoștințe și vor dezvolta produse și procese inovatoare folosind tehnologia. Ei vor crea opere originale ca mijloc de exprimare în grup. Elevii vor folosi mediile digitale pentru a comunica și a lucra în colaborare, inclusiv la distanță, pentru a interacționa, colabora și publica împreună cu colegii.

ACTIVITĂȚI

Prof. Pavel Daniela

Elevi

Clasa a IX-a G: Bighiu Denis, Rotariu Rareș, Chiriac Cristian, Chistruga Vlad, Apostol Tamara, Jităreanu Maria, Lozneanu Mirela, Bran Elias, Monu Andreea, Andrișan Indira, Ghiță Florentina, Răchită Mihai

 

 

 

 

 

Link-uri:

https://live.etwinning.net/projects/project/176004

https://twinspace.etwinning.net/72027/pages/page/461786

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Titlul proiectului: Virtual Reality: experience the world’s heritage from home

 

 

 

 

 

 

 

Parteneri:

Lycée professionnel Jean de Berry, Bourges FRANȚA

Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA

Lycée Tayeb Mhiri Sfax, Sfax TUNISIA

Pare Manyanet Sant Andreu, Barcelona SPANIA

Licei „Giolitti-Gandino” di Bra, Bra (Cn) ITALIA (Fondator)

1ο Γυμνάσιο Ρόδου, Rhodes GRECIA

Colegio Internacional Eurovillas, Nuevo Baztán SPANIA

Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi, Beylikdüzü TURCIA

Descrierea proiectului:

În acest proiect elevii vor fi rugați să se concentreze pe aspectele artistice geografice istorice tipice ale țărilor lor și să pregătească materiale pentru a fi împărtășite cu studenții partenere din țările care participă la proiect. Cu ajutorul celor mai noi tehnologii disponibile (realitate virtuală, internet, skype, cloud), vor crea tururi virtuale ale țărilor lor din întreaga Europă datorită TIC. În plus, vor avea ocazia să cunoască realitatea țărilor îndepărtate implicate în proiect și patrimoniul lor cultural.

Obiective:

Scopul acestui proiect este de a face studenții conștienți de diferitele realități europene prin schimbul de informații despre cultură, istorie, locuri. Ei ar trebui să devină „curioși” față de viața și experiențele celorlalți studenți.

Ei vor dezvolta competențe digitale și abilități TIC, utilizarea tehnologiei, a dispozitivelor VR și a programelor, atunci când vor crea materiale pentru a fi prezentate celorlalți participanți (video, imagini VR).

De asemenea, își vor îmbunătăți abilitățile lingvistice scrise și verbale în limba străină (engleză), vor dezvolta competențe personale, sociale și de învățare, vor descoperi patrimoniul cultural al fiecărei țări implicate în proiect și vor dezvolta conștiința și exprimarea culturală.

În plus,  își vor îmbunătăți abilitățile soft precum creativitatea, rezolvarea problemelor, conștiința de sine și încrederea în sine, comunicarea, abilitățile de lucru în echipă și mentalitatea de creștere.

 

Activități:

Prof. Pavel Daniela

Elevi

Clasa a IX-a A: Apăscăriței Medeea, Opaschi Dănuț, Surugiu Sebastian, Parasca Raul, Păpușoi Rareș, Fodor Ruth, Leonte Cosmin, Pinteală Vlad, Pinteală Victor, Ignat Tudor

Clasa a IX-a E: Dubei Theodor, Belehuz Giovani, Sănduc Robert, Ciobanu Cosmin, Titian Daniel

Clasa a IX-a G: Lupașcu Florin, Murariu Sabin, Buliga Erika, Asofronie Simida, Rusu Iulian

 

 

 

LINK-URI

https://live.etwinning.net/projects/project/172438

 

 

 

 

 

 

 

Titlul proiectului:

ƎᗡOƆ IƆИIV Aᗡ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parteneri:

Sumgayit, AZERBAIDJAN Tefekkur lise

Colegiul National „Grigore Ghica” , Dorohoi ROMÂNIA

Dnipropetrovsk, UCRAINA Dnipro specialized school № 126

PETROUPOLI, GRECIA 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης

Lozova, UCRAINA Lozova school № 12

Donji Muć, CROAȚIAoš kneza Branimira

Lafrançaise, FRANȚA Collège Antonin Perbosc

Khust, UCRAINA Khust school № 3

ISS IPSIA „Marconi”- Lic Sc ITE „Guarasci”

Lafrançaise, FRANȚACollège Antonin Perbosc

Descrierea proiectului:

Celebrating anniversary of 500 years of Da Vinci’s death on 2019; students are divided into international teams in forums to collect data on Da Vinci’s work on a predefined axis that students have chosen and make a game using Learning Apps. Each game has as a result a number and all numbers form Da Vinci code and are used in a final collaborative game.

Aims ⇄ ƨmiA

Through collaborative game based learning on Da Vinci’s work students develop 21st century skills (self regulated learning, critical thinking, communication in a foreign language, flexibility, adaptability, ability to manage conflicts and taking risks, ICT competences).

Obiective:

În cadrul acestui proiect  elevii își vor dezvolta abilități din sec XXI (gândire critică, comunicare într-o limbă străină, flexibilitate, adaptabilitate, capacitate de a gestiona conflictele și asumarea riscurilor, competențe TIC). Se propune învățare colaborativă bazată pe jocuri, dezvoltată prin discuții online asincrone.

 

Elevi implicați: Abuhaie Maria, Amariei Carmen, Bojoga Csmina, Ciurciun Olivia, Cocriș Mihaela, Dumitraș Diana, Dumitrel Andreea, Gafincu Anca, Ghetla Cosmina, Lazăr Bianca, Macarie Iasmina, Miclescu Raluca, Mihai Andreea, Pomparău Bianca, Pujină Paula, Prisecaru Bianca, Saviuc Bianca.

 

 

 

 

LINK-URI

https://twinspace.etwinning.net/70842/home

 

 

 

 

 

 

Titlul proiectului: Eratosthenes 2018

Perioada: anul școlar 2018-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

Parteneri:

Eric VAYSSIE, Collège Antonin Perbosc, France

Bill Kostopoulos, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece

Olga Keramida, 1ο 2/θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΛΟΥ, Greece

Aspasia Dilalou, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece

Effrosyni Barlama, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece

Panagiota Papanastasiou, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ, Greece

Aglaia Stathorou, 2 Δημοτικο Σχολειο Νεων Μουδανιων, Greece

Katerina Glinou, 2nd high school of Korydallos, Greece

ΔΙΟΝΥΣΙΑ/DIONISSIA ΤΕΝΤΕ/TENTE, 2o Dimotiko Aspropyrgou, Greece

Katerina Tragouda, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου, Greece

PETROS EFSTATHIOU, 3rd Junior High School of Ilion, Greece

Athanasios Ntardas, 3ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου, Greece

Adriani Chatzifilippou, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης , Greece

Athanasia Zafeiropoulou, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης , Greece

ΟLGA ΚOSTIRI, 8o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ, Greece

Begüm Ece Yüksel, Adana Çözüm Ortaokulu, Turkey

Idoia alkorta, Aniturri BHI, Spain

Ahlem Ben Ali, Centre National des Technologies en Education, Tunisia

José María Díaz Fuentes, COLEGIO SALESIANO SANTO DOMINGO SAVIO, Spain

Corina Nicoleta Negrutiu, COLEGIUL TEHNIC „TRAIAN VUIA”, Romania

CIUBUC IULIANA, Colegiul”Ion Kalinderu”, Scoala Sanatoriala, Busteni, Romania

Lorthiois Vanessa, College Louise Michel, France

Lorthiois Vanessa, College Louise Michel, France

claude Bousquet, Collège Antonin Perbosc, France

Francine LAROUSSINIE, Collège

Antonin Perbosc, France

Françoise SUSPENE, Collège Antonin Perbosc, France

Marlene Robichon, Collège Antonin Perbosc, France

Imen Taktak, Collège pilote de Sfax, Tunisia

Marc WALCH, Collège René CASSIN, France

Lamia Othmani, Ecole Primaire Raouabi, Tunisia

Elvina Couturier , EEPU Sainte-Marie, France

Klaus Frielingsdorf, Gesamtschule Gummersbach, Germany

Cristina Draghici, National College Grigore Ghica Romania

Sonia Nicorici, National College Grigore Ghica Romania

Lidia Baroi, National College Grigore Ghica Romania

Славољуб Митић, Gimnazija „Svetozar Marković”, Serbia

Saviour Tabone, Gozo College, San Lawrenz Primary, Malta

Costantino Soudaz, Istituzione Scolastica „Mont Rose A”, Italy

Isabela Elena Ciurea, Liceul Tehnologic „Constantin Cantacuzino”, Baicoi, Romania

Abdelhafidh TEYAHI, Lycée Mohamadia 03, Tunisia

Daniela Ruzic Mrak, oš kneza Branimira, Croatia

Kristina Branković, OŠ Petra Zrinskog, Croatia

Tatjana Gulič, OŠ Preska, Slovenia

Uroš Medar, OŠ Preska, Slovenia

ELENI HARTZAVALOU, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece

Maria Exarchou, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece

Maria Papageorgiou, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece

Vasso Vlacha, PROTYPO GYMNASIO ZOSIMAIAS SCHOLIS IOANNINON., Greece

Iuliana Trașcă, Scoala Gimnaziala „Gheorghe Popescu”, Romania

Ispir Iuliana-Florentina, Scoala Gimnaziala Nr. 4, Structura Gradinita cu Program Prelungit Dumbrava Minunata, Rm. Valcea, Romania

Romeo Surdu, Scoala Gimnaziala Nr.1 Pogana, Romania

Adelajda Lleshanaku, Shkolla e mesme e bashkuar „Ibrahim Ceka”Funar, Albania

Daiva Albrechtienė, Tauragės „Šaltinio“ progimnazija, Lithuania

Maria Kontoula, Γυμνάσιο Κρόκου, Greece ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ, Greece

Alexandra Rouni, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece

Chris Mouratidis, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece

Dimitris Skyrianoglou, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece

Maria Panagiotopoulou, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, Greece

 

Descrierea proiectului:

Studenții de pe toate continentele colaborează pentru a reproduce unul dintre cele mai frumoase 10 experimente ale științei din toate timpurile: măsurarea lui Eratostene a circumferinței Pământului. Un proiect global în colaborare cu:

La Main à La Pàte; Bibliotheca Alexandria;

Universidad de Buenos Aires;

Universidade Federal de Itajubá; Astrofanaticos (Columbia);

Space Adhyaan (India);

Parque Cielos del Sur (Argentina)

 

Obiective:

Obiectivul general: Să se demonstreze că Pământul este rotund și să se calculeze circumferința

 

Competențe cheie:

  • Aplicarea gândirii matematică (calcul și geometrie) pentru a rezolva o problemă
  • Dobândirea de cunoștințe și metodologie științifică (observație și experimentare) pentru a explica lumea naturală
  • Utilizarea instrumentelor (riglă, protractor, încercați pătrat, linie de plumb, nivel de spirit) pentru a experimenta cu un dispozitiv tehnologic (gnomon) pentru a obține date științifice
  • informarea și alfabetizarea datelor
  • comunicare și colaborare
  • competența mediatică
  • crearea de conținut digital.

 

 Elevi implicați: clasa 11A

Profesor: Drăghici Cristina Ionela

  • Alexoaie Adrian
  • Airinei Flavius
  • Prozoreanu Eduard
  • Ibănișteanu Rareș
  • Redinciuc Sebastian
  • Dumitraș Bogdan
  • Gafițanu Tiberiu

 

 

Activități:

 

Link-uri:

https://twinspace.etwinning.net/57947/home

https://live.etwinning.net/projects/project/162965

 

Certificate:

 

 

 

 

 

 

Titlul proiectului: I’m in love with the green Earth

Perioada: anul școlar 2018-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parteneri:

Țara Nume Școala Nr. elevi
Croatia Kata Grgljanić OŠ Ivana Mažuranića, S.S. Kranjčevića 2,  32100 Vinkovci, Croatia 17
Ankica Saračević 10
Manda Šteko 6
Vesna Grgurić 10
Željka Cajner 16
Romania Lidia Baroi Colegiul Național “Grigore Ghica”, str.Grigore Ghica, nr.41, Dorohoi, cod 715200, jud.Botosani, Romania
Cristina Ionela Draghici 9
Italy Elena Gallo via Fiorazzo n.1, 35129 Padova, Italia l
Mariapia Borghesan Via Stradona 88, 35040 Merlara (PD), Italia 20
Stefania Bertone Parini-Merello Middle School, IC Terralba, Corso Galileo Galilei 7, 16142 Genoa, Italy
Laura Giulian Padova (Pd), ITALIEVI ICS „B. Ciari” di Padova
Tunisia Imen Taktak Marzouk Collège pilote, Route Aeroport 3072, Sfax, Tunisia, 27
Dhoha Kchaou Ayadi
Rim Jabeur
Hanene Guesmi Bougatfa 2 school  Bhira Bizerte 7000 Tunisia
Houda Ben miz College Imem sahnoun  Gremda Km 9 sfax 3012 Tunisia 20
Fatma Bouaziz Collège Ali Ennouri Route Mharza km 2, 3052 Sfax Tunisa 16
Imen Jmal Turki Ahmed Mallek middle school, Mahdia street, 3011 Sfax Tunisia
Mounir TOUTI Agareb Prep School, 3030 SFAX  TUNISIA 14
Noura Trabelsi School anathol france  Rue Mohamed jamoussi  sfax 3000 / tunisia
Chefia Cheikhrouhou Collège Khair Eddine Ghraiba sfax 3034 Tunisia 7

 

Descrierea proiectului:

La sfârșitul proiectului, studenții vor putea:

  • să descrie ce este poluarea
  • să distingă diferite tipuri de poluare
  • să recunoască sursele și efectele pentru diferitele tipuri de poluare
  • să crească gradul de conștientizare a oamenilor cu privire la protecția mediului

 

Competențe cheie (elev):

  • Ameliorarea abilităților de soluționare a problemelor și de luare a deciziilor
  • Cooperare
  • Stimularea activității creative
  • Responsabilizare
  • Dezvoltarea gândirii critice în timp ce caută, selectează, organizează și evaluează informații
  • Îmbunătățirea LEADERSHIP-ului

 

Competențe cheie (profesori):

  • Dezvoltarea competențelor (cunoștințe, abilități) în știință
  • Sprijin reciproc
  • Îmbunătățirea LEADERSHIP-ului

 

Elevi implicați: clasa 11A

Profesor partener: Drăghici Cristina Ionela

  • Apostol Adina
  • Grădinariu Amalia
  • Năstruț Maura
  • Toma Bianca
  • Pintilei Cosmin
  • Gîngă Paul
  • Iftimie Daniela
  • Balan Lavinia
  • Adochiței Daria

 

Activități:

Tree Day

 

Our logo:

 

Climate change

 

Green class

 

New year cards

 

Sollutions of plastic pollution

 

Valentine’s DAY – We love the EARTH!

 

EU code week

 

Link-uri:

https://twinspace.etwinning.net/70029/pages/page/450550

https://live.etwinning.net/projects/project/174284

 

Certificate: